• BTH.se
  • English
  • Logga in

IT-stöd för studenter

Som student på BTH får du tillgång till att antal IT-tjänster via ditt studentkonto, se menyn till vänster. Du får support på alla gemensamma IT-tjänster för studenter via IT Helpdesk.

Kontakta oss:

E-post: ithelpdesk@bth.se
Telefon: 0455-38 51 00

Telefonsupport under sommaren 2017:

Måndag- Fredag  09-12, 13-14:30


Servicefönster

För att hålla BTH:s system uppdaterade och driftsäkra har vi följande återkommande schema för standarduppdateringar;

  • 2:a tisdagen i varje månad uppdateras alla klienter (PC) med kritiska säkerhetsuppdateringar.
  • 3:e tisdagen (kvällstid, 20:00-06:00) i varje månad uppdateras servermiljön för att säkerställa hög driftsäkerhet på våra levererade tjänster. Under denna tid kan det förekomma kortare avbrott i våra levererade tjänster.

Planerade kvällar för servicefönster under 2017:

​17 jan 21 feb 28 mars
(OBS, ändrad vecka)
18 april 16 maj - extra pga hårdvaruutbyte
23 maj
20 juni
--- 15 aug 19 sep
17 okt ​21 nov 19 dec

 

 

TeamViewerQS_BTH.exe2631 kbLadda ner

Dina inställningar

Du kan sätta på och stänga av administrations läget. Detta är avstängt från början och för tillfället krävs det att du sätter på det varje gång du loggar in om du vill editera i portalen
Ange personnummer eller akronym (abcd12) för den student du vill byta till. När du byter till och från en studentidentitet loggas. Skulle du utföra något  när du är student t ex anmäla till en tentamen som loggas det som om studenten gjort det samtidigt som loggen visar att det är du som Administrator som gjort det åt studenten.