• BTH.se
  • English
  • Logga in

Information om registrering 

På BTH har vi självregistrering på både kurser och program. För att kunna få dina studiemedel från Centrala Studiestödsnämnden, CSN, måste du vara registrerad på din utbildning. Uppgifterna om registrering överförs automatiskt från BTH till CSN när du har gjort din registrering. 

Hur gör jag för att registrera mig på kursen eller programmet jag är antagen till?

För att registrera dig klickar du på "Registrering" i menyn till vänster. Du måste vara inloggad för att kunna registrera dig och dina inloggningsuppgifter skickas till den e-postadress du angav när du anmälde dig på Antagning.se. 

 

När kan jag registrera mig?

Registreringen för de flesta program och kurser öppnar cirka 2 veckor före utbildningens start. Dessförinnan går det inte att registrera sig. 
Observera att du som är programstudent måste terminsregistrera dig på programmet inför varje ny termin!

 

Vad händer om jag inte registrerar mig?

Om du inte registrerar dig inom angiven tid förlorar du din plats på programmet eller kursen. 

 

Jag har inte fått några inloggningsuppgifter. Vad gör jag?

Inloggningsuppgifter skickas till den e-postadress du har angett på Antagning.se. Här kan läsa vad du ska göra om du inte har fått uppgifterna skickade till dig. 

Dina inställningar

Du kan sätta på och stänga av administrations läget. Detta är avstängt från början och för tillfället krävs det att du sätter på det varje gång du loggar in om du vill editera i portalen
Ange personnummer eller akronym (abcd12) för den student du vill byta till. När du byter till och från en studentidentitet loggas. Skulle du utföra något  när du är student t ex anmäla till en tentamen som loggas det som om studenten gjort det samtidigt som loggen visar att det är du som Administrator som gjort det åt studenten.