IT helpdesk

IT helpdesk

IT helpdesk hjälper dig om du har frågor om till exempel IT-verktyg eller ditt studentkonto.

Kontakta oss

     E-post: ithelpdesk@bth.se

Telefon: 0455-38 51 00

Tider för telefonsupport

Måndag- torsdag: 08:00-12:00, 13:00-16:00

Fredag: 08:00-12:00, 13:00-14:30

Viktigt att du höjer tillitsnivån på ditt studentkonto

Från den 1 januari 2024 kräver Ladok en högre tillitsnivå på ditt studentkonto för att du ska kunna logga in. Läs mer.

Servicefönster

För att hålla BTH:s system uppdaterade och driftsäkra har vi följande återkommande schema för standarduppdateringar;

2:a tisdagen i varje månad uppdateras alla klienter (PC) med kritiska säkerhetsuppdateringar.

3:e tisdagen (kvällstid, 20:00-06:00) i varje månad uppdateras servermiljön för att säkerställa hög driftsäkerhet på våra levererade tjänster. Under denna tid kan det förekomma kortare avbrott i våra levererade tjänster.